0

Mulighed for kampagner defineret ud fra beløb

Marlene 2 år siden i Backoffice 0

På nuværende tidspunkt er det eneste kriterie man kan vælge at opbygge sin kampagne på antal af produkter.

Det ville være fordelagtigt, hvis man tillige kunne opsætte en kampagne med udgangspunkt i et samlet beløb: Altså ‘Køb for X kr og få Y %/kr i rabat’. Gerne indenfor udvalgte produkter, således som det også er tilfældet med kampagnerne i dag.

Dette er en kampagneform der blandt andet har sine fordele op til spidsbelastningsperioder - eksempelvis jul - hvor man med denne type rabat har mulighed for at “nudge” kunderne til at foretage deres køb tidligere end ellers, og således brede handlen ud over en længere periode (hvilket iøvrigt også kan være formålstjenlig i lyset af eksempelvis Corona-pandemien m.v.)

Ydermere er det en mulighed der allerede findes og bruges for de fleste webshops - Og for de af os der har både webshop og fysisk butik, ville det være fordelagtigt, på enkel vis, at kunne køre med samme tilbud på begge salgsfronter.

Jeg er med på, at man i princippet kan gøre dette ved at registrerer salget som puljesalg - men i praksis indebærer dette risiko for fejlregistreringer (eksempelvis medtagelse af varer der ikke indgår i rabatten), nødvendighed af starte ekspeditioner forfra (eksempelvis hvis der pludselig forekommer et mersalg der bringer kunden op på det rabat-udløsende beløb) o.lign. En udfordring der netop kunne imødegås ved muligheden for at oprette ovennævnte kampagneform.

Kundesupport af UserEcho